lördag 28 mars 2015

Skapa stilleben: Påskpynt

Ni vet ju att jag gillar att skapa stilleben och på sätt förändra delar av ett rum på ett snabbt och roligt sätt. Och speciellt vid olika högtider är det extra kul när man verkligen kan göra sitt stilleben säsongsbetonat och gå "all in" :)

Jag är inte så mycket för påskpynt och är inte så glad för starka färger eller gult så för mig passar det utmärkt att bara göra lite påskfint på den gamla skänken i vardagsrummet. Sen räcker det för mig. Det man kan tänka på är att det oftast blir finare att samla ihop sådana här detaljer, hellre än att sprida ut dem lite här och var i hemmet. Men självklart ska man, som alltid, göra det som känns bäst och det man själv gillar mest. Då blir det ALLTID bra!


Mitt påskpynt i år. Trollhassel med fjädrar och ägg. Ett gammalt kakfat på fot med fjäderprydda ägg, några vaktelägg, ett keramikägg och så lite ljus och något grönt som kompletterar.


Urnan kommer från Tine K Home och äggen köpte jag förra året på 3Magasin i Ystad. Vackra fjäderprydda ägg från Louise Interiör.


Små vaktelägg är så fint att pynta med. Älskar de spröda äggen med det vackra mönstret. Så fint att lägga bara som de är eller i en fin kruka med favoritblomman. Eller kanske duka med på påskbordet.


Utsökt vackra ägg av papier maché. 


Det vita keramikägget är en gammal och kär ägodel som jag gärna plockar fram varje påsk. Underbart doftande doftljus från Volupsa; Saijo/Persimmon. Mmmmmm....


Hoppas ni har en riktigt fin helg! Vi ska iväg och träffa fina vänner som har ett fantastiskt hus mitt ute i den skånska myllan. Ska bli underbart mysigt!

Inga kommentarer: