måndag 11 december 2017

Gästrummet och webshopen

Vårt gästrum blev ju klart (eller nästan klart i alla fall) för någon vecka sedan och fastän det saknas dörr och det ligger överbliven parkett på golvet och lite så där njuter jag av att detta första rum i tillbyggnads-projektet blev så fint.

Jag piffar lite till, sätter en stjärna här, en vas med hyacinter där och så några små fina detaljer från min webshop.


Den lilla fotogenlampan är ny och finns att beställa i min webshop här. Där har jag även den i rosa.


Väggkulören blev så bra! Och för den som undrar heter den Bly och är målad i Alcros helmatta Pashmina-färg. 


Här ser det av någon anledning ut som att sängen och byrån skär sig rejält men tack och lov är det inte så i verkligheten utan måste ha något med hur ljuset faller i bilden att göra. Men ändå - funderar på att kanske måla byrån. Ett annat år....


Ljus och lyktor får man aldrig för många av. Har fått lite dille på fotogenlampor. Jag tycker de brinner så fint och stämningsfullt.


Pläden med ett våfflat mönster och fransar blev mysig att slänga lite nonchalant sådär (haha) på överkastet. Även denna finns i webshopen och du beställer den här.

Igår vaknade vi till ett täcke av snö och det var inte utan att man blev lite lycklig. Allt blir liksom vackrare med ett vitt pudrigt täcke denna årstid. Speciellt mysigt var det till andra advent då vi tände ljus nummer två i ljusstaken med känslan av att det endast var två ynka veckor till julafton.

Lycklig är jag också över att det stora fönstret i vardagsrummet är på plats. Det blev SÅ.HIMLA.BRA!!! Bilder kommer förstås!

Nu jobb!

Ha en fin start på veckan! Kram M <3



Inga kommentarer: