tisdag 20 mars 2018

Boho Chic - så hittar du stilen

Inlägget innehåller adlinks





Med hjälp av textilier och detaljer kan man verkligen förändra känslan i ett rum! Jag fick ett ryck och ändrade om på vårt loft/tv-rum för att få en mer rustik look.

Mattan som tidigare låg under matsalsbordet fick hamna under soffbordet istället och så bytte jag ut kuddfodralen. Dessa hade jag tidigare ute i lounge-delen på terassen och har således legat nedpackade hela hösten och vintern.



En naturfärgad pläd, en korg att placera palmen i och en träskål inköpt på en resa till Zambia bidrar till den look jag var ute efter. Även ljuskronan i smide och keramikljusstaken passade in fint.


En skön kontrast är glasbordet och bokstället i plexi-glas. Glas tillhör ju vatten-elementet och blir fint och lättar upp när det är mycket jord i inredningen som här. 

Men bokstället tror jag ska hamna någon annanstans i huset faktiskt. Jag har nämligen en plan för det. Får leta efter något som kan ersätta det här! 


Stilen kan man kalla för Boho-chic. Det vill säga bohemisk och chic på samma gång. Elegant men avslappnat, bekvämt med lyxig känsla men samtidigt enkelt och gärna lite slitet/vintage och personligt är viktigt. Därför passar unika föremål från resor eller kanske loppis extra bra in i denna stil.

Här hittar vi textilier i grövre material och färgerna är m ed fördel natur, crème, svart, guld. Material som korg, djurskinn, grov bomull, snäckskal, sten, bambu, trä, jute, keramik. Mycket grönt, gärna stora yviga växter, väggdekorationer i orientalisk stil, masker, djurhorn.

Det chica blandas med fördel in med glas och lyxiga textilier i sammet, linne och siden. Det finns inga rätt eller fel utan man kan får prova sig fram till en egen Boho Chica stil!

Hitta stilen

Som en liten hjälp på traven har jag letat efter passande inredningsdetaljer och textilier för dig som vill testa denna stil. Håll till godo!

Kudde Olle i rätta Boho-stilen finns HÄR

Pläd Bonnie med bollar hittar du HÄR

Pläd Mysa HÄR

Matta Anand i jute hittade jag HÄR

Vas Hanko HÄR

Vas Tulum i perfekt Boho-stil HÄR

Bricka Kindly - supersnygg att göra stilleben på HÄR

Ljuslyktor Marocko passar utmärkt på soffbordet HÄR

Snyggelisnygg Casali lykta i bambu HÄR

Maffig ljusstake Linnea i svartmålat trä HÄR

Ampel Munesia i jute - så snyggt med en grön växt HÄR

Hå hå ja ja så mycket snyggt. Kanske något som hamnar i casat ;-)

Hoppas ni har en fin tisdag mina vänner! Imorse vaknade vi till lite snö igen men det smälter bort som tur är. Det är ju ändå VÅRDAGJÄMNING idag och solen strålar! Nu är väl ändå våren på väg, så säg? Hann till och med dricka en kaffe i solen på terassen idag igen efter lunchen.

Kram M <3







Inga kommentarer: